Wednesday, March 24, 2010

Singapore Botanic Gardens

No modern big city is of course complete without a set of lungs providing necessary oxygen to the people. Singapore's lungs is the Botanic Gardens and for more than one and a half century it has been "connecting plants and people" to quote their own slogan.

Walking around here at random equipped with some vanilla ice cream is a true pleasure reminding you that the best things in life can be, if not free, at least affordable.

It's perfect for picnics, dates and concerts. A part of the park near Symphony Lake is dedicated to the memory of Frederic Chopin, the Polish composer considered one of the greatest masters of Romantic music.


































2 comments:

  1. Grattis till giftermålet!

    Tackar för vykortet. Inget dåligt äventyr ni är på. Jag är imponerad av initiativet. Kul att ni hittat ända bort till Malaysia och hann med Georgetown en sväng. Det är en av mina favoritstäder. Grymt fina bilder i bloggen. Ni verkar ha det så bra man kan ha det.

    Kanske ses i mitten av april då jag funderar på att åka till Stockholm och Oslo en sväng.

    Ha det!

    ReplyDelete
  2. Tack för gratulationerna. Fan nu när du säger det kommer jag plötsligt ihåg allt positivt du sa om Georgetown tidigare. Som vanligt tycker vi lika du och jag. Du skulle älska hamnen vi såg i Singapore idag, garanterat. Ska försöka knäppa några kort på den och publicera här på bloggen.

    Att vi överhuvudtaget kom iväg på ett så långt och häftigt äventyr är 100% min älskade Beatas förtjänst, kan inte ta någon credit för det, jag är bara en lycklig medpassagerare!

    Så som jag ser det har du precis lovat att höra av dig när du är i STHLM i april, ses då kompis.

    ReplyDelete